Социалните мрежи като Facebook и търсачките като Google могат да бъдат изправени преда, ако не изпълнят планираните промени в законите за защита на личните данни на Европейския съд. Това заяви еврокомисарят по правосъдието Вивиан Рединг, цитирана от Reuters.
Целта на предложените промени е въвеждането на ясни правила за начините за използването на лични данни, обяви комисарят. Те ще бъдат свързани предимно със сайтове като Facebook, Google, Microsoft Bing и Yahoo и се дължат най-вече на растящото безпокойство от страна на потребителите за начина, по който търсачките и социалните мрежи събират информация за навиците има поведение в интернет и интересите им.
Рединг иска да принуди компаниите да позволят на интернет потребителите да заличат всякаква лична информация, събрана от сайтовете до момента, което тя нарича "правото да бъде забравена". Сами компании ще трябва да покажат ясно какви точно данни за потребителите си събират с и с каква цел.
Освен промени в правната рамка за опазването на личните данни, Рединг е поискала и повече правомощия за налагането й извън пределите на Европа. Причината за това е факта, че повечето сайтове, заради които ще се пишат промените в закона, са хостнати в САЩ или съхраняват данните на сървъри, намиращи се извън пределите на ЕС.
Според Рединг обаче, "всяка компания, оперираща на в рамките на ЕС, както и всеки онлайн продукт, използван от потребителите в ЕС, трябва да спазва правилата на ЕС". Рединг предвижда овластяване на националните органи за защита на личните данни на страните-членки, които да имат права да разследват случи и да инициират правни действия срещу компании, контролиращи потребителска информация и извън ЕС.
Новото законодателство, за което говори Рединг обаче, все още не е готово. То трябва да бъде представено до юли тази година, след което да бъде одобрено от правителствата на страните-членки, а в последствие - от Европейския парламент.
Източник dnevnik.bg
Целта на предложените промени е въвеждането на ясни правила за начините за използването на лични данни, обяви комисарят. Те ще бъдат свързани предимно със сайтове като Facebook, Google, Microsoft Bing и Yahoo и се дължат най-вече на растящото безпокойство от страна на потребителите за начина, по който търсачките и социалните мрежи събират информация за навиците има поведение в интернет и интересите им.
Рединг иска да принуди компаниите да позволят на интернет потребителите да заличат всякаква лична информация, събрана от сайтовете до момента, което тя нарича "правото да бъде забравена". Сами компании ще трябва да покажат ясно какви точно данни за потребителите си събират с и с каква цел.
Освен промени в правната рамка за опазването на личните данни, Рединг е поискала и повече правомощия за налагането й извън пределите на Европа. Причината за това е факта, че повечето сайтове, заради които ще се пишат промените в закона, са хостнати в САЩ или съхраняват данните на сървъри, намиращи се извън пределите на ЕС.
Според Рединг обаче, "всяка компания, оперираща на в рамките на ЕС, както и всеки онлайн продукт, използван от потребителите в ЕС, трябва да спазва правилата на ЕС". Рединг предвижда овластяване на националните органи за защита на личните данни на страните-членки, които да имат права да разследват случи и да инициират правни действия срещу компании, контролиращи потребителска информация и извън ЕС.
Новото законодателство, за което говори Рединг обаче, все още не е готово. То трябва да бъде представено до юли тази година, след което да бъде одобрено от правителствата на страните-членки, а в последствие - от Европейския парламент.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар