България и всяка друга страна от ЕС дори не може да си помисли за намаляване на акциза на горивата. Това заяви вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков в Брюксел след срещата си с еврокомисаря по данъчното облагане, митническия съюз, одита и борбата с измамите Алгирдас Шемета.
Не са възможни промени под минимума на акциза, който вече е постигнат от нашата страна за бензина. За дизеловото гориво минимумът ще бъде достигнат през 2013 г., отбеляза Дянков.
Разговорът по тази част от темите на срещата бе доста кратък, не е възможно която и да е държава да направи стъпка в тази посока, защото това означава дерогация от влизането ни в ЕС и подобно решение трябва да се вземе със съгласието на всички страни от общността, добави той.
Вицепремиерът уточни, че се подготвя европейска директива, предвиждаща от 2013 г. акцизът на горивата да не бъде определян на литри, а върху частите въгледорен диоксид, които замърсяват околната среда.
Очаква се директивата да бъде готова тази пролет. Тенденцията, която ще предложи ЕК, е да се оскъпява дизелът спрямо останалите горива, защото той замърсява повече, особено в сравнение с биогоривата, отбеляза Дянков. Така дизелът ще поскъпва, а биогоривата ще поевтиняват, уточни той.
В разговора с българския вицепремиер комисарят Шемета е заявил, че едва ли е възможно да се очаква поевтиняване на дизела у нас. Общ европейски разговор по темата за цените на горивата имаше на срещата на финансовите министри в Брюксел по-рано тази седмица.Не са възможни промени под минимума на акциза, който вече е постигнат от нашата страна за бензина. За дизеловото гориво минимумът ще бъде достигнат през 2013 г., отбеляза Дянков.
Разговорът по тази част от темите на срещата бе доста кратък, не е възможно която и да е държава да направи стъпка в тази посока, защото това означава дерогация от влизането ни в ЕС и подобно решение трябва да се вземе със съгласието на всички страни от общността, добави той.
Вицепремиерът уточни, че се подготвя европейска директива, предвиждаща от 2013 г. акцизът на горивата да не бъде определян на литри, а върху частите въгледорен диоксид, които замърсяват околната среда.
Очаква се директивата да бъде готова тази пролет. Тенденцията, която ще предложи ЕК, е да се оскъпява дизелът спрямо останалите горива, защото той замърсява повече, особено в сравнение с биогоривата, отбеляза Дянков. Така дизелът ще поскъпва, а биогоривата ще поевтиняват, уточни той.
Изводът е, че фискалната политика на държавите не може да се променя по средата на годината, както и заради теми, които могат да имат краткосрочен характер, посочи вицепремиерът Дянков.
Сегашната ситуация е възможност да се мисли за повече инвестиции в обществения транспорт, в железници и електромобили, добави той.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар