Само седмица след първата си обща среща, днес, в Министерски съвет, превозвачи, търговци и производители на горива ще дискутират с икономическия, транспортния и финансовия министри - мерки за поевтиняването на бензина и дизела. При предишното обсъждане, браншовите организации предложиха да бъде премахната биокомпонентата от цената на горивата, държавата да поеме част от задължителните резерви на компаниите и да бъде намален акцизът върху горивата. Последната идея беше отхвърлена от финансовия министър Симеон Дянков след среща на Екофин в Брюксел през седмицата. Тогаво той категорично отказа да бъдат намалявани данъци, за да поентинеят горивата.
С висока степен на вероятност остана идеята, държавата до поеме голяма част от задължителния резерв на производителите и вносителите на горива. В момента държавата плаща една трета от тези разходи, като сега идеята е те да се завишат, което да облекчи компаниите и да им позволи да свалят крайните цени на горивата. Производителите и бензиностанциите са длъжни да поддържат резерви от горива в такива количества, че в случай на липса на всякакви доставки да задоволят търсенето за 90 дни.
Срещу идеята да отпадне задължителната биокомпонента в цената на горивата през седмицата се обявиха от Националната асоциация на биогоривата в България, които показаха данни, че това няма да доведе до поевтиняване на бензина и дизела. Източник от икономическото министерство също потвърди пред "Дневник", че е малко вероятно това предложение да остане, заради изскванията на Брюксел. Този въпрос остана отворен и на вчерашното заседание на икономическата комисия към парламента, която гласува за второ четене закона за енергията от възобновяеми източници.
От най-голямата рафинерия в България през седмицата предложиха нестантартен подход за понижаване на цените - тяхното едномесечно задържане на едно ниво. Мярката беше обявена от премиера Бойко Борисов. Очаква се днес кабинетът окончателно да реши как ще се бори с високите цени на горивата. Преди две седмици на протест срещу скъпите бензин и дизел излязоха организирани по интернет хора. Транспортните фирми също заплашиха, че ще затворят София и ще протестират.
Източник dnevnik.bg
С висока степен на вероятност остана идеята, държавата до поеме голяма част от задължителния резерв на производителите и вносителите на горива. В момента държавата плаща една трета от тези разходи, като сега идеята е те да се завишат, което да облекчи компаниите и да им позволи да свалят крайните цени на горивата. Производителите и бензиностанциите са длъжни да поддържат резерви от горива в такива количества, че в случай на липса на всякакви доставки да задоволят търсенето за 90 дни.
Срещу идеята да отпадне задължителната биокомпонента в цената на горивата през седмицата се обявиха от Националната асоциация на биогоривата в България, които показаха данни, че това няма да доведе до поевтиняване на бензина и дизела. Източник от икономическото министерство също потвърди пред "Дневник", че е малко вероятно това предложение да остане, заради изскванията на Брюксел. Този въпрос остана отворен и на вчерашното заседание на икономическата комисия към парламента, която гласува за второ четене закона за енергията от възобновяеми източници.
От най-голямата рафинерия в България през седмицата предложиха нестантартен подход за понижаване на цените - тяхното едномесечно задържане на едно ниво. Мярката беше обявена от премиера Бойко Борисов. Очаква се днес кабинетът окончателно да реши как ще се бори с високите цени на горивата. Преди две седмици на протест срещу скъпите бензин и дизел излязоха организирани по интернет хора. Транспортните фирми също заплашиха, че ще затворят София и ще протестират.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар