Синдикатите в БДЖ подготвят ефективна национална стачка, след като стана известно, че предстоят нови сериозни съкращения в железниците.
Информацията е публикувана в днешния брой на вестник "Труд". Според изданието в момента текат консултациите за датата, от която ще започне ефективната стачка на жп работниците.
Решението за предупредителните мерки, което по информация на "Труд" ще бъде съобщено в понеделник, било всички влакове в активната част на деня от 8 до 16 часа да спрат.
В петък - след няколко седмици мълчание по мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 служители, ще повиши с 15% цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии.
Не е необходимо да има предупредителна процедура и консултации. От месец март сме в стачна готовност, обясни пред "Труд" Петър Бунев, шеф на жп синдиката към КНСБ, в който членуват 20 хил. служители на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура".
На 10 март профсъюзите направиха едночасова предупредителна стачка, която спря движението на пътническите влакове. Последваха спешни преговори между мениджмънта на БДЖ и синдикатите, на които беше постигнато споразумение за намаление на персонала. Работещите обаче получиха уверения, че няма да има съкращения, а хората ще намалеят "чрез пенсиониране и естествено текучество".
Просто ще продължим старата стачка заради едностранно нарушаване на договореностите помежду ни от страна на държавата, казва сега Петър Бунев. Той уточнява, че ще бъде използвано решение от февруари на арбитража между профсъюзите и работодателя ефективните стачни действия да бъдат от 8 до 16 ч през деня. Именно в този период е най-интензивният жп трафик и протестът със сигурност би блокирал цялата страна.
Единственото нормативно изискване за превръщането на предупредителната стачка в ефективна е ръководството на БДЖ да бъде уведомено 7 дни преди спирането на влаковете. Това означава, че спирането на жп трафика може да започне най-рано от 14 ноември, посочва "Труд".
РЕАКЦИЯТА НА СИНДИКАТИТЕ
Константин Тренчев, президент на КТ "Подкрепа" пред БНР:
"Железницата е в тежко състояние, но за да бъде в това състояние има виновници и не мога да се съглася, че това са работниците. Няма ги между 600 и 1000 вагона. Неща, които в никакъв случай не са дело на работниците, а на мениджмънта. Натрупали са се задължения около 800 млн. лв. и сега ще съкратят около 2000 души.
Използваха една наша идея - ако има съкращение, на хората да се предложи социален пакет. Няма лошо, но те не са разговаряли в детайли с нас по този въпрос, този пакет можеше да бъде много по-раздвижен".
Пламен Димитров, президент на КНСБ пред БНР:
"От работещите в железниците 85% са от КНСБ. Аз не мога да допусна, че хората ще стоят мирни и очаквам реакция от тях. Очевидно е, че трябва да има оптимизация, но защо не се подписа колективен трудов договор?
Вместо това се предлага програма за доброволно напускане. Аз апелирам в близките дни финансовият министър и транспортният министър да направят необходимото, за да не стигне конфликтът до такава точка, от която връщането назад ще бъде много трудно. Закриването на 150 влака не може да стане в такива срокове. Не мисля, че нито увеличението на цените на билетите с 15% ще донесе допълнителни приходи на БДЖ, нито пък другите мерки обявени като радикални ще доведат до оздравяването на дружеството"
Източник dnevnik.bg
Информацията е публикувана в днешния брой на вестник "Труд". Според изданието в момента текат консултациите за датата, от която ще започне ефективната стачка на жп работниците.
Решението за предупредителните мерки, което по информация на "Труд" ще бъде съобщено в понеделник, било всички влакове в активната част на деня от 8 до 16 часа да спрат.
В петък - след няколко седмици мълчание по мерките за ускоряване на реформите в БДЖ, ръководството на железниците обяви, че до края на годината ще съкрати над 2000 служители, ще повиши с 15% цените на билетите и ще разреди влаковете по почти всички линии.
Не е необходимо да има предупредителна процедура и консултации. От месец март сме в стачна готовност, обясни пред "Труд" Петър Бунев, шеф на жп синдиката към КНСБ, в който членуват 20 хил. служители на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура".
На 10 март профсъюзите направиха едночасова предупредителна стачка, която спря движението на пътническите влакове. Последваха спешни преговори между мениджмънта на БДЖ и синдикатите, на които беше постигнато споразумение за намаление на персонала. Работещите обаче получиха уверения, че няма да има съкращения, а хората ще намалеят "чрез пенсиониране и естествено текучество".
Просто ще продължим старата стачка заради едностранно нарушаване на договореностите помежду ни от страна на държавата, казва сега Петър Бунев. Той уточнява, че ще бъде използвано решение от февруари на арбитража между профсъюзите и работодателя ефективните стачни действия да бъдат от 8 до 16 ч през деня. Именно в този период е най-интензивният жп трафик и протестът със сигурност би блокирал цялата страна.
Единственото нормативно изискване за превръщането на предупредителната стачка в ефективна е ръководството на БДЖ да бъде уведомено 7 дни преди спирането на влаковете. Това означава, че спирането на жп трафика може да започне най-рано от 14 ноември, посочва "Труд".
РЕАКЦИЯТА НА СИНДИКАТИТЕ
Константин Тренчев, президент на КТ "Подкрепа" пред БНР:
"Железницата е в тежко състояние, но за да бъде в това състояние има виновници и не мога да се съглася, че това са работниците. Няма ги между 600 и 1000 вагона. Неща, които в никакъв случай не са дело на работниците, а на мениджмънта. Натрупали са се задължения около 800 млн. лв. и сега ще съкратят около 2000 души.
Използваха една наша идея - ако има съкращение, на хората да се предложи социален пакет. Няма лошо, но те не са разговаряли в детайли с нас по този въпрос, този пакет можеше да бъде много по-раздвижен".
Пламен Димитров, президент на КНСБ пред БНР:
"От работещите в железниците 85% са от КНСБ. Аз не мога да допусна, че хората ще стоят мирни и очаквам реакция от тях. Очевидно е, че трябва да има оптимизация, но защо не се подписа колективен трудов договор?
Вместо това се предлага програма за доброволно напускане. Аз апелирам в близките дни финансовият министър и транспортният министър да направят необходимото, за да не стигне конфликтът до такава точка, от която връщането назад ще бъде много трудно. Закриването на 150 влака не може да стане в такива срокове. Не мисля, че нито увеличението на цените на билетите с 15% ще донесе допълнителни приходи на БДЖ, нито пък другите мерки обявени като радикални ще доведат до оздравяването на дружеството"
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар