Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".
Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.
"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.
Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.
"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.
Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.
По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.
Още по темата
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
Реформи в БДЖ: 2000 души на улицата. Веднага!
БДЖ ще се освободи от всички несвойствени дейности
"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.
"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.
Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.
Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.
"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.
Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.
Източник dnes.bg
Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.
"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.
Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.
"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.
Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.
По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.
Още по темата
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
Реформи в БДЖ: 2000 души на улицата. Веднага!
БДЖ ще се освободи от всички несвойствени дейности
"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.
"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.
Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.
Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.
"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.
Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар