Столичната община ще води разговори за промяна на нормативната база, за да се позволи обособяването на бус ленти на места, където сега това не се позволява. Това каза заместник-кметът Любомир Христов пред БТА.
На 15 септември Столичният общински съвет ще гласува внесения от консултантската фирма "Мот Макдоналд" Генерален план за организация на движението в София.
Консултантът по плана предложи още преди година да се направят самостоятелни ленти за градския транспорт по няколко столични булеварда, където такива няма - "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Ген. М. Д. Скобелев", "Патриарх Евтимий", "Васил Левски".
По думите на Христов обаче има нужда от самостоятелни платна за градския транспорт и на други места, като даде за пример бул. "Гоце Делчев" - от пазара "Красно село" до Южния парк, където от двете страни може да се обособи самостоятелна лента за автобуси.
Мерки, заложени в генералния план, които могат да облекчат трафика, са затварянето на улици, обособяването на еднопосочно движение и нови изисквания към инвеститорите.
Част от мерките в него трябва да бъдат изпълнени до 2014 г., а останалите - до 2020 г.
Предложението е да не се дават строителни разрешителни, ако няма план за организация на движението след реализирането на обекта, но това ще важи главно за новите сгради с площ над 10 хиляди кв. м или за обекти, където се предвиждат над хиляда посетители на ден.
В тези случаи те ще са длъжни да правят сами "Оценка за въздействие върху трафика".
Според консултантите индикативната стойност на новите кръстовища, паркинги, пешеходни трасета и велосипедни алеи за следващите пет години е близо 115 милиона лева.
Предлага се и въвеждането на по-висока от 50 километра в час скорост за движение по част от основните трасета в столицата.
Източник dnes.bg
На 15 септември Столичният общински съвет ще гласува внесения от консултантската фирма "Мот Макдоналд" Генерален план за организация на движението в София.
Консултантът по плана предложи още преди година да се направят самостоятелни ленти за градския транспорт по няколко столични булеварда, където такива няма - "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Ген. М. Д. Скобелев", "Патриарх Евтимий", "Васил Левски".
По думите на Христов обаче има нужда от самостоятелни платна за градския транспорт и на други места, като даде за пример бул. "Гоце Делчев" - от пазара "Красно село" до Южния парк, където от двете страни може да се обособи самостоятелна лента за автобуси.
Мерки, заложени в генералния план, които могат да облекчат трафика, са затварянето на улици, обособяването на еднопосочно движение и нови изисквания към инвеститорите.
Част от мерките в него трябва да бъдат изпълнени до 2014 г., а останалите - до 2020 г.
Предложението е да не се дават строителни разрешителни, ако няма план за организация на движението след реализирането на обекта, но това ще важи главно за новите сгради с площ над 10 хиляди кв. м или за обекти, където се предвиждат над хиляда посетители на ден.
В тези случаи те ще са длъжни да правят сами "Оценка за въздействие върху трафика".
Според консултантите индикативната стойност на новите кръстовища, паркинги, пешеходни трасета и велосипедни алеи за следващите пет години е близо 115 милиона лева.
Предлага се и въвеждането на по-висока от 50 километра в час скорост за движение по част от основните трасета в столицата.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар