Българинът купува само най-необходимото, а търговците отчитат добри обороти единствено по морето.
В малките градове във вътрешността на страната квартални бакалии отбелязват 40 на сто спад на продажбите и са на ръба на фалита, показва проверка на в. „Труд“, провокирана от последните данни на националната статистика за вътрешната търговия за юли.
Търговците по черномоорските курорти отчитат по-високи обороти, благодарение най-вече на руските туристи. Фирмите за бързооборотни стоки са доволни и от румънците, които на път за родината пълнят колите, защото у нас всичко е по-евтино.
Ситуацията обаче е коренно различна във вътрешноста на страната. Стотици квартални магазинчета в Стара Загора, Пловдив, Пазарджик са на ръба на фалита, отбелязва изданието.
По данни на националната статистика от края на миналата седмица потреблението на храни, напитки и цигари през юли бележи повишение от 0,5% спрямо юни. Но това е, защото се отчитат и оборотите на големите вериги.
Магазина в родопското село Дрянка вече има 5000 лева несъбираеми вересии. Собственикът Недялко Манолов продава от 15 години, но казва, че никога не е имало такива задължения. По думите му борчовете са натрупани не от пенсионерите, а от работещите хора с 4-5-членни семейства.
„Работещите са най-бедни! Вземат по 200-300 лв. заплата, а не им стигат за изхранването и затъват“, разказва Манолов.
Свито е и потреблението на дрехи и обувки в страната, въпреки сезонните намаления, достигащи на места 70%. Ренесанс обаче изживяват магазините за втора употреба.
Годината е тежка и за търговците на бяла и черна техника. Пазарът е нестабилен и потреблението е свито, като са добри само продажбите на нови IT продукти – лаптопи и стоки от новопоявили се сегменти като таблетите.
Кризата удари един от прохождащите сектори в България, който отдавна се е наложил по света – електронната търговия, отбелязва изданието. Бавното навлизане на продажбите през интернет се обяснява с липсата на данъчни облекчения, както и на много измами в онлайн магазините.
От началото на годината само през март и април е имало увеличения на оборота съответно със скромните 0,2 и 0,1%. За сметка на това през останалите месеци продажбите се свиват средно с по 1%.
Източник dnes.bg
В малките градове във вътрешността на страната квартални бакалии отбелязват 40 на сто спад на продажбите и са на ръба на фалита, показва проверка на в. „Труд“, провокирана от последните данни на националната статистика за вътрешната търговия за юли.
Търговците по черномоорските курорти отчитат по-високи обороти, благодарение най-вече на руските туристи. Фирмите за бързооборотни стоки са доволни и от румънците, които на път за родината пълнят колите, защото у нас всичко е по-евтино.
Ситуацията обаче е коренно различна във вътрешноста на страната. Стотици квартални магазинчета в Стара Загора, Пловдив, Пазарджик са на ръба на фалита, отбелязва изданието.
По данни на националната статистика от края на миналата седмица потреблението на храни, напитки и цигари през юли бележи повишение от 0,5% спрямо юни. Но това е, защото се отчитат и оборотите на големите вериги.
Магазина в родопското село Дрянка вече има 5000 лева несъбираеми вересии. Собственикът Недялко Манолов продава от 15 години, но казва, че никога не е имало такива задължения. По думите му борчовете са натрупани не от пенсионерите, а от работещите хора с 4-5-членни семейства.
„Работещите са най-бедни! Вземат по 200-300 лв. заплата, а не им стигат за изхранването и затъват“, разказва Манолов.
Свито е и потреблението на дрехи и обувки в страната, въпреки сезонните намаления, достигащи на места 70%. Ренесанс обаче изживяват магазините за втора употреба.
Годината е тежка и за търговците на бяла и черна техника. Пазарът е нестабилен и потреблението е свито, като са добри само продажбите на нови IT продукти – лаптопи и стоки от новопоявили се сегменти като таблетите.
Кризата удари един от прохождащите сектори в България, който отдавна се е наложил по света – електронната търговия, отбелязва изданието. Бавното навлизане на продажбите през интернет се обяснява с липсата на данъчни облекчения, както и на много измами в онлайн магазините.
От началото на годината само през март и април е имало увеличения на оборота съответно със скромните 0,2 и 0,1%. За сметка на това през останалите месеци продажбите се свиват средно с по 1%.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар