Преминаването в по-горен клас на ученици, които завършват с двойка по един предмет, е част от континенталната образователна система и това е много добра мярка срещу ранното отпадане от училище. Това заяви в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на образованието Сергей Игнатов след като вчера депутатите гласуваха на първо четене проектозакона за предучилищното и училищното образование.
Той посочи, че не трябва да отпада от училище дете, което може да има талант в друга област. Такава опасност можело да има и при ученици, в чиито семейства няма "дълбоки образователни традиции" и неуспехът по един предмет можело да ги остави извън училище.
Преминаването на професионалните гимназии към общините Игнатов защити с аргумента, че по места имат по-добра представа какво образование е нужно на местния бизнес. Той посочи, че по региони в годините са отпаднали доста видове производства, по които все още се прави обучение.
При гласуването на проекта вчера депутати от БСП коментираха, че прехвърлянето на държавните професионални училища на общините може да закрие част от тях. Общините нямали погледа на държавата за развитието на училището и образователните нужди на държавата.
Игнатов посочи, че предстои да се обсъди поставеният от депутати на ДПС въпрос за обучението по майчин език. Лютви Местан посочи, че има сериозен пропуск в закона, свързан с правото на децата да учат освен официалния език на държавата, и родния си.
Проектът в момента предвижда изучаване по желание на майчин език до 4 часа седмично.
Министърът попита риторично след като по думите на депутата качеството на преподаването на майчин език е лошо, то тогава какво би се случило ако преподаването му стане задължително. Игнатов посочи и че ако в проекта се запише че това е задължително, преподаватели ще трябва да се осигурят и за другите етнически общности. Министърът призова да не се прави деление на майчин и на държавен език.
Източник dnevnik.bg
Той посочи, че не трябва да отпада от училище дете, което може да има талант в друга област. Такава опасност можело да има и при ученици, в чиито семейства няма "дълбоки образователни традиции" и неуспехът по един предмет можело да ги остави извън училище.
Преминаването на професионалните гимназии към общините Игнатов защити с аргумента, че по места имат по-добра представа какво образование е нужно на местния бизнес. Той посочи, че по региони в годините са отпаднали доста видове производства, по които все още се прави обучение.
При гласуването на проекта вчера депутати от БСП коментираха, че прехвърлянето на държавните професионални училища на общините може да закрие част от тях. Общините нямали погледа на държавата за развитието на училището и образователните нужди на държавата.
Игнатов посочи, че предстои да се обсъди поставеният от депутати на ДПС въпрос за обучението по майчин език. Лютви Местан посочи, че има сериозен пропуск в закона, свързан с правото на децата да учат освен официалния език на държавата, и родния си.
Проектът в момента предвижда изучаване по желание на майчин език до 4 часа седмично.
Министърът попита риторично след като по думите на депутата качеството на преподаването на майчин език е лошо, то тогава какво би се случило ако преподаването му стане задължително. Игнатов посочи и че ако в проекта се запише че това е задължително, преподаватели ще трябва да се осигурят и за другите етнически общности. Министърът призова да не се прави деление на майчин и на държавен език.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар