Нови пътнически влакове ще бъдат купени през 2014 г. с европейско финансиране, съобщиха от Министерството на транспорта.
Това става възможно след като министър Ивайло Московски предложи БДЖ "Пътнически превози" да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма "Транспорт".
"Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт", подчерта Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма.
По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е купуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.
"Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница", подчерта Московски.
На Комитета за наблюдение беше взето и друго важно решение - да започне и строежа на столичното метро от Младост 1 до Бизнес парка.
"Това става възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури", отбеляза Ивайло Московски.
По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия.
Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период, допълни министърът.
Същевременно от "Метрополитен" ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пуснатата в експлоатациия линия между Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници
Източник dnes.bg
Това става възможно след като министър Ивайло Московски предложи БДЖ "Пътнически превози" да стане бенефициент по приоритетна ос 5 на Оперативна програма "Транспорт".
"Нашата страна трябва да положи усилия да модернизира и извади от тежката криза своя железопътен транспорт", подчерта Московски по време на Комитета за наблюдение на европейската програма.
По думите му един от механизмите за модернизация на БДЖ е купуването на нов подвижен състав, което може да стане чрез структурните фондове на ЕС.
"Заедно с инвестициите в железопътната инфраструктура, купуването на нови влакове ще даде съвсем нов европейско облик на българската железница", подчерта Московски.
На Комитета за наблюдение беше взето и друго важно решение - да започне и строежа на столичното метро от Младост 1 до Бизнес парка.
"Това става възможно благодарение на спестените средства от проведени тръжни процедури", отбеляза Ивайло Московски.
По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия.
Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период, допълни министърът.
Същевременно от "Метрополитен" ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пуснатата в експлоатациия линия между Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар