Правителството одобри промени в Закона за движение по пътищата и пуска колите да се движат по магистралите със 140 км/ч.
Така на практика максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по родните аутобани ще се вдигне с 10 км/ч от досегашните 130.
"Нека да си кажем истината - кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат до пета-шеста скорост и стоят катаджии и ги глобяват", коментира преди повече от месец премиерът Бойко Борисов.
Тогава той се похвали, че е убедил вътрешния министър скоростта да се вдигне от 130 на 140 км/час.
Явно доволен от одобрените му предложения и от бързото си предвижване от София до Пазарджик, премиерът спомена днес при идването си на изнесеното в града правителствено заседание, че магистралата е "излизана до асфалт за ужас на опозицията".
Така както премиерът мина скоростно покрай журналистите, така бързо ще можем да караме и по скоростните пътища на България.
Тук предложението на кабинета е за 120 километра в час.
Правителството даде днес и определение на термина що е това "скоростен път".
Той трябва да отговаря на няколко критерия, за да се кара по него със скорост, близка до максималната на аутобаните:
- пътят трябва да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е необходимо да е само на различни нива - чрез надлез или подлез;
- вливането и отливането на движението трябва да се осъществява само от пътни възли на различни нива.
Друго условие, за да е един път скоростен, е връзките към населено място да са чрез локално платно, отделено от трасето с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 метра.
Пътищата, по които ще се кара със 120 километра в час, е необходимо да имат още предпазна телена ограда, площадки за принудително спиране и места за отдих.
Министрите приеха и пълна забрана за поставянето на билбордове на магистралите и скоростните пътища.
За шосетата от първи, втори и трети клас рекламните съоръжения трябва да са на разстояние не по-малко от 8 метра от пътя.
Днешните предложения обаче ще станат факт, ако преминат успешно през гласуване на пленарната зала на Народното събрание.
Източник dnes.bg
Така на практика максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по родните аутобани ще се вдигне с 10 км/ч от досегашните 130.
"Нека да си кажем истината - кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат до пета-шеста скорост и стоят катаджии и ги глобяват", коментира преди повече от месец премиерът Бойко Борисов.
Тогава той се похвали, че е убедил вътрешния министър скоростта да се вдигне от 130 на 140 км/час.
Явно доволен от одобрените му предложения и от бързото си предвижване от София до Пазарджик, премиерът спомена днес при идването си на изнесеното в града правителствено заседание, че магистралата е "излизана до асфалт за ужас на опозицията".
Така както премиерът мина скоростно покрай журналистите, така бързо ще можем да караме и по скоростните пътища на България.
Тук предложението на кабинета е за 120 километра в час.
Правителството даде днес и определение на термина що е това "скоростен път".
Той трябва да отговаря на няколко критерия, за да се кара по него със скорост, близка до максималната на аутобаните:
- пътят трябва да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е необходимо да е само на различни нива - чрез надлез или подлез;
- вливането и отливането на движението трябва да се осъществява само от пътни възли на различни нива.
Друго условие, за да е един път скоростен, е връзките към населено място да са чрез локално платно, отделено от трасето с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 метра.
Пътищата, по които ще се кара със 120 километра в час, е необходимо да имат още предпазна телена ограда, площадки за принудително спиране и места за отдих.
Министрите приеха и пълна забрана за поставянето на билбордове на магистралите и скоростните пътища.
За шосетата от първи, втори и трети клас рекламните съоръжения трябва да са на разстояние не по-малко от 8 метра от пътя.
Днешните предложения обаче ще станат факт, ако преминат успешно през гласуване на пленарната зала на Народното събрание.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар