Експерти от Комисията за защита на потребителите посъветваха потребителите да бъдат бдителни и да обръщат внимание на всеки детайл от примамливите предложения при празничното пазаруване.
Особено внимание отделете на т.нар. промоции, съветват от комисията. Експертите препоръчват потребителите да се уверяват лично, че подаръците или продуктите на специална цена са налични.
При липсата на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, правилното поведение е потребителят да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещението на магазина.
Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата, съветват експертите.
При ползване на услуги на туроператори, хотели, хижи и заведения експертите на КЗП препоръчват на потребителите да организират пътуването си за празниците чрез туроператор, което дава по-голяма сигурност, че пътуването ще се осъществи при договорените условия, а при възникване на проблем - че правата им ще бъдат по-надеждно защитени.
Ако договорът частично не се изпълнява, на място потребителят може да потърси представител на туроператора или да използват телефоните, написани в договора, за да предяви претенцията си.
В случай че не са доволни от пътуването си, потребителите имат право на рекламация. Тя се предявява пред туроператора.
В договора между туриста и туроператора, трябва да се съдържа подробно описание на изискванията за формата, начините и сроковете, при които потребителят има право да предяви рекламация, когато договорът не е изпълнен или има неточности спрямо договореното.
Важно е потребителите да се запознаят какво трябва да направят на място в случай на несъответствие на уговорената услуга - да поискат да им бъде издаден протокол, да уведомят представител на туроператора или друго, което да удостовери откритото несъответствие, както и ако има срок за уведомяване на туроператора.
Експертите съветват още при избор на маршрут за планински преход, потребителите да се уверят, че хижите, през които планират да преминат, работят.
Справка може да се направи в регистъра на категоризираните туристически обекти. За да не останете разочаровани от условията, следва да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги, препоръчват от КЗП.
Експертите припомнят, че различните видове заведения за хранене към туристическите хижи също предлагат различно ниво на обслужване.
Източник dnes.bg
Особено внимание отделете на т.нар. промоции, съветват от комисията. Експертите препоръчват потребителите да се уверяват лично, че подаръците или продуктите на специална цена са налични.
При липсата на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, правилното поведение е потребителят да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещението на магазина.
Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата, съветват експертите.
При ползване на услуги на туроператори, хотели, хижи и заведения експертите на КЗП препоръчват на потребителите да организират пътуването си за празниците чрез туроператор, което дава по-голяма сигурност, че пътуването ще се осъществи при договорените условия, а при възникване на проблем - че правата им ще бъдат по-надеждно защитени.
Ако договорът частично не се изпълнява, на място потребителят може да потърси представител на туроператора или да използват телефоните, написани в договора, за да предяви претенцията си.
В случай че не са доволни от пътуването си, потребителите имат право на рекламация. Тя се предявява пред туроператора.
В договора между туриста и туроператора, трябва да се съдържа подробно описание на изискванията за формата, начините и сроковете, при които потребителят има право да предяви рекламация, когато договорът не е изпълнен или има неточности спрямо договореното.
Важно е потребителите да се запознаят какво трябва да направят на място в случай на несъответствие на уговорената услуга - да поискат да им бъде издаден протокол, да уведомят представител на туроператора или друго, което да удостовери откритото несъответствие, както и ако има срок за уведомяване на туроператора.
Експертите съветват още при избор на маршрут за планински преход, потребителите да се уверят, че хижите, през които планират да преминат, работят.
Справка може да се направи в регистъра на категоризираните туристически обекти. За да не останете разочаровани от условията, следва да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги, препоръчват от КЗП.
Експертите припомнят, че различните видове заведения за хранене към туристическите хижи също предлагат различно ниво на обслужване.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар