Предложените от bTV нови "преференциални" условия не били съвсем "преференциални"
Към днешна дата от казуса страда главно потребителят на цифрова телевизия в мрежата на доставчика, който от няколко дни няма достъп не само до bTV и нейните „нишови“ канали, но и до TV7.
Но какво се случва към настоящия момент? По-рано през деня bTV разпространи официална позиция, с която твърди, че в понеделник е представила нова „преференциална“ оферта на „Булсатком“, с нови условия, които да доведат до споразумение между двете страни.
От bTV коментират, че новата оферта наистина има специални условия предназначени за „Булсатком“. Телевизията ще очаква реакцията от страна на ръководството на цифровия оператор във връзка с новото предложение до понеделник на следващата седмица (21 януари).
Към днешна дата „Булсатком“ все още има високи задължения към медията, заявиха представители на bTV, с които се свърза Investor.bg. По техни думи разпространителят е успял да издължи част от сумите и са извършени плащания, но те не покриват цялата част от дълга. Телевизията отказва да коментира какъв е размерът на задълженията, за кои месеци са те, нито пък дава повече подробности за представената оферта и какво е финансовото изражение на нейната преференциалност с мотива, че това е "търговска тайна".
Същевременно другата страна на преговорите - „Булсатком“, открито заявява, че всички задължения на фирмата към частната медия са били изплатени в посочените и предварително договорени падежни срокове. "Всички дължими суми по договор са изплатени и bTV разпространява неистинна информация по темата", заяви за Investor.bg ръководителят на маркетинг отдела на цифровия доставчик Младенка Джалова.
В своя защита „Булсатком“ дори разпространи до медиите копие от платежно нареждане, с което се опитва да защити твърденията си, че няма просрочени плащания към bTV. Джалова заяви, че в „Булсатком“ наистина е пристигнало ново предложение от страна на частната телевизия, но изрази убеждението си, че в него липсва преференциалност.
„Офертата от страна на bTV наистина е различна от предишната им, но с много малко. Тя наистина не се различава много, дори може да се каже, че е почти същата. Въпреки това ние ще я обсъдим, ще проведем дискусия и след това ще вземем крайно решение дали да я приемем, при какви условия и варианти“, обясни маркетинг ръководителят на „Булсатком“.
Джалова също отказа да коментира в повече детайли представената оферта, не коментира и стойността на правените плащания към bTV.
Търговският конфликт между двете страни продължи да се затяга, когато след потърсен повторен коментар от bTV бе заявено, че според телевизията въпросното платежно нареждане, което до някаква степен оневинява „Булсатком“, не е истинско. От пресотдела на частната медия бяха категорични, че счетоводният документ всъщност е подметнат в публичното пространство, „за да замаже очите и да прикрие истината“.
Самият първичен счетоводен документ изглежда действителен. В него обаче липсват данни за стойността на плащането, а според позицията на „Булсатком“ цифрите са скрити, защото тази информация е търговска тайна.
А какво се случва с TV7?
Проблемите на „Булсатком“ далеч не стигат само до обществения ѝ двубой с bTV. От петък миналата седмица сателитният оператор вече няма правото да излъчва програмите и на частната медия TV7, както и на нейния допълнителен канал Super7 и BBT.
Ръководството на медийната група също спря сигнала си към доставчика, защото двете страни нямат подписан договор за 2013 г. Причината за това е липсата на изход от диалога между тях, след като не успяха да се договорят при какви условия, цени и тарифи ще подпишат новото си търговско споразумение за текущата година.
Официалната позиция на TV7 не е много различна от тази на bTV. Според нея цифровата фирма ѝ дължи пари. Телевизията също бе представила оферта на „Булсатком“, според която да се сключи нов договор, но до споразумение не се стигна. На въпроса на Investor.bg защо се получи така, Младенка Джалова от „Булсатком“ отговаря, че TV7 са искали огромно увеличение на цената, срещу която продават продукта си.
„В началото на годината бяхме повикани на разговор в централата на TV7 във връзка с новите условия, според които можем да подпишем договор. Тогава ни бе съобщено, че ръководството на медията иска цената за предлаганата от тях услуга да се увеличи 20 пъти“, разказва тя.
„Булсатком“ отказва да се съгласи на така поставените условия и договор за 2013 г. не се подписва.Към днешна дата ръководената от Николай Бареков частна медия дори е подала две жалби в ГДБОП и Софийска районна прокуратура срещу разпространителя, в които го обвинява, че е продължил разпространението на програмния продукт на медията с близо половин ден повече.
Investor.bg разговаря с пресотдела на TV7, от където коментираха, че нямат ясно становище как „Булсатком“ наистина е успяла да продължи излъчването на телевизията, след като сигналът е бил спрян.
От „Булсатком“ пък коментират, че официално писмо за спирането на сигнала са получили едва в понеделник (14-и януари).
И така примката около трите страни се затяга все повече, а разговорите между тях, като че ли се водят през „разваления телефон“ на медийното пространство. На този етап потребителят ще продължи да страда от създалата се конфликтна ситуация, защото към настоящия момент изходът от казуса изглежда далеч
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар