Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори въпреки промените в закона за електронните съобщения, които влязоха в сила в края на миналата година, съобщи bTV.
Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.
Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.
Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.
От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.
“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.
Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.
Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.
Източник dnes.bg
Поправките предвиждат автоматично подновените договори да се прекратяват с едномесечно предизвестие.
Ако след изтичане на срока на договора потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава документът се счита за безсрочен и може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие без да се дължат неустойки.
Мобилни оператори у нас обаче твърдят, че за завареното положение това правило не важи. Според тълкуванията на търговците договори, подновени автоматично преди 29 декември, откогато законът влезе в сила, могат да се прекратят без плащане на неустойки месец преди изтичането им.
От Комисията за регулиране на съобщенията обаче са категорични, че правилото за прекратяването важи за всички сключени с операторите договори.
“Комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали автоматично подновен договор”, обясни председателят на ведомството Веселин Божков.
Само за първите два месеца на годината в регулаторния орган са постъпили над 70 жалби заради казуси с автоматично подновени договори.
Очаква се до месец-два да излязат първите санкции за мобилни оператори по казуса.
Източник dnes.bg
Ами кучето трудно ще пусне кокала! Нормално е, но не мога да разбера защо все така трябва да става насилствено, като така и така накрая все става едно и също. Даже самите мобилни оператори трупат черни точки със своята некоректност. Ако един оператор подходи коректно ще спечели много други разочаровани!
ОтговорИзтриванеМного правилно!
ОтговорИзтриване