Подготвяните от общината промени за реда и ползването на паркингите синя зона в столицата ще влязат в сила от 1 септември, когато бъде пуснат и вторият метродиаметър. Това съобщи в сутрешния блок на държавната телевизия кметът на града Йорданка Фандъкова. Тя подчерта, че все още няма окончателно решение по въпроса, но се очаква цената да бъде 1 лев на час (колкото е и в момента), а ограничението за престоя - до 4 часа.
Кметът подчерта, че евентуалното повишаване на цената за час престой, каквото се обсъжда в няколко комисии на общинския съвет, няма за цел да се събират пари, а да се ограничи влизането в идеалния център на София и да се стимулират хората да ползват градски транспорт. Фандъкова припомни, че усилено се изграждат така наречените буферни паркинги около няколко спирки на метрото, където се очаква гостите на града да си оставят колите. При метростанцията на бул."Цариградско шосе" съоръжението вече е готово и там ще има място за 1300 автомобила.
Първоначалните планове на общината предвиждаха въвеждането на две зони за платено паркиране - синя и зелена, както и една за безплатно, наричана за кратко жълта. Разликата между двете платени зони се предвиждаше да е в работното им време и времето за престой на автомобилите.
Фандъкова посочи и че ще настоява да се запази картата за една линия на градския транспорт. Предвиждаше се тя и други видове карти и билети да отпаднат и да бъдат заменени с нови.
Не може хората, които са били наистина съвестни и искат да си плащат пътуването, да ги караме да плащат карта за цялата градска мрежа. За метрото тя си остава по презумпция, обясни кметът. Очаква се утре на сесията си столичният общински съвет да вземе окончателно решение по въпроса.
Продължава аварийното пълнене на зейналите след зимата дупки по основните пътни артерии на града и след това се предвижда изкърпване да има и на вътрешнокварталните, обясни кметът. За цялата година в общинския бюджет има 27 млн. лв. за целта. Най-тежко е положението по Северната дъга на Околовръстното шосе, посочи Фандъкова. Плановите ремонти пък ще може да започнат след като времето се затопли трайно над 5 градуса.
Източник dnevnik.bg
Кметът подчерта, че евентуалното повишаване на цената за час престой, каквото се обсъжда в няколко комисии на общинския съвет, няма за цел да се събират пари, а да се ограничи влизането в идеалния център на София и да се стимулират хората да ползват градски транспорт. Фандъкова припомни, че усилено се изграждат така наречените буферни паркинги около няколко спирки на метрото, където се очаква гостите на града да си оставят колите. При метростанцията на бул."Цариградско шосе" съоръжението вече е готово и там ще има място за 1300 автомобила.
Първоначалните планове на общината предвиждаха въвеждането на две зони за платено паркиране - синя и зелена, както и една за безплатно, наричана за кратко жълта. Разликата между двете платени зони се предвиждаше да е в работното им време и времето за престой на автомобилите.
Фандъкова посочи и че ще настоява да се запази картата за една линия на градския транспорт. Предвиждаше се тя и други видове карти и билети да отпаднат и да бъдат заменени с нови.
Не може хората, които са били наистина съвестни и искат да си плащат пътуването, да ги караме да плащат карта за цялата градска мрежа. За метрото тя си остава по презумпция, обясни кметът. Очаква се утре на сесията си столичният общински съвет да вземе окончателно решение по въпроса.
Продължава аварийното пълнене на зейналите след зимата дупки по основните пътни артерии на града и след това се предвижда изкърпване да има и на вътрешнокварталните, обясни кметът. За цялата година в общинския бюджет има 27 млн. лв. за целта. Най-тежко е положението по Северната дъга на Околовръстното шосе, посочи Фандъкова. Плановите ремонти пък ще може да започнат след като времето се затопли трайно над 5 градуса.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар