Отпуснатото от резерва авиационно гориво е недостатъчно и обстановката остава сложна.
За това предупредиха от компанията "Лукойл Авиейшън България" ЕООД, която е основен доставчик на гориво за авиокомпаниите, които изпълняват полети от България. Оттам алармират, че вносът е затруднен поради голямото търсене.
"Лукойл Авиейшън“ няма ексклузивни договори с летищата, пише още в съобщение до медиите на "Лукойл България".
Във всеки договор е уговорена клауза за равнопоставеност на доставчиците. Пазарът на горива, включително и на авиационно гориво, винаги е бил либерализиран и при наличие на ресурс от гориво, клиенти и съответните специалисти, всеки може да участва в него на основата на пълна равнопоставеност.
Всички летища са свободни да работят с неограничен брой доставчици, стига тези доставчици да имат съответните договори с авиокомпаниите и да гарантират необходимото качество на горивото, пише още в съобщението.
След отнемането на лиценза на Лукойл беше взето решение да се деблокират 1800 тона авиогориво от държавния резерв за една седмица, което според икономическия министър Трайчо Трайков е добра воля на правителството, тъй като лицензът на „Лукойл Авиейшън“ не бил отнет и компанията била длъжна да доставя гориво.
От компанията сега припомнят, че на 30 юли 2011 г. са получили уведомление за разблокиране на 1397 тона от задължителните запаси на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД.
Тези запаси са купени по установения в закона ред и са били експедирани към летищата.
Независимо от предприетите мерки отчитаме, че ситуацията остава сложна, защото тези количества могат да задоволят нуждите само на летище Бургас при нормален режим на работа за около три дни, се посочва в съобщението.
"Лукойл Авиейшън България" ЕООД полага максимални усилия, за да осъществи внос в най-кратки срокове, допълват от компанията.
Вносът на авиационно гориво през този сезон е силно затруднен поради голямото търсене. Всички производители, към които фирмата се е обърнала, подобно на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД, планират своето производство предварително.
В момента в компанията проучват всякакви възможности за внос и изясняват сроковете, в които могат да доставят гориво до летищата в страната.
За това предупредиха от компанията "Лукойл Авиейшън България" ЕООД, която е основен доставчик на гориво за авиокомпаниите, които изпълняват полети от България. Оттам алармират, че вносът е затруднен поради голямото търсене.
"Лукойл Авиейшън“ няма ексклузивни договори с летищата, пише още в съобщение до медиите на "Лукойл България".
Във всеки договор е уговорена клауза за равнопоставеност на доставчиците. Пазарът на горива, включително и на авиационно гориво, винаги е бил либерализиран и при наличие на ресурс от гориво, клиенти и съответните специалисти, всеки може да участва в него на основата на пълна равнопоставеност.
Всички летища са свободни да работят с неограничен брой доставчици, стига тези доставчици да имат съответните договори с авиокомпаниите и да гарантират необходимото качество на горивото, пише още в съобщението.
След отнемането на лиценза на Лукойл беше взето решение да се деблокират 1800 тона авиогориво от държавния резерв за една седмица, което според икономическия министър Трайчо Трайков е добра воля на правителството, тъй като лицензът на „Лукойл Авиейшън“ не бил отнет и компанията била длъжна да доставя гориво.
От компанията сега припомнят, че на 30 юли 2011 г. са получили уведомление за разблокиране на 1397 тона от задължителните запаси на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД.
Тези запаси са купени по установения в закона ред и са били експедирани към летищата.
Независимо от предприетите мерки отчитаме, че ситуацията остава сложна, защото тези количества могат да задоволят нуждите само на летище Бургас при нормален режим на работа за около три дни, се посочва в съобщението.
"Лукойл Авиейшън България" ЕООД полага максимални усилия, за да осъществи внос в най-кратки срокове, допълват от компанията.
Вносът на авиационно гориво през този сезон е силно затруднен поради голямото търсене. Всички производители, към които фирмата се е обърнала, подобно на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД, планират своето производство предварително.
В момента в компанията проучват всякакви възможности за внос и изясняват сроковете, в които могат да доставят гориво до летищата в страната.
На "Лукойл Авиейшън България" не е известно дали някой от останалите обявени над 420 вносители на горива е извършил такъв внос досега.
Тъй като потреблението на авиационно гориво през август се очаква да бъде равнозначно на това през юли, т.е. най-голямо за цялата година, в дружеството не споделят прогнозата, че страната разполага с достатъчно запаси от авиационно гориво, които да гарантират нормалното функциониране на летищата, пише в съобщението.
Междувременно от летище София съобщиха, че регулярността на полетите днес не е нарушена и няма отменени полети заради проблеми с горивото.
Летище София не използвало гориво от държавния резерв.
В момента в складовата база на летище София се приемат 18 цистерни, около 950-1000 тона, собственост на "Лукойл Авиейшън".
Нормалната консумация на авиационно гориво на летище София, която за едно денонощие е около 200 тона, е намаляла с 30-40 на сто и сега е около 160-180 тона, но това е така, защото авиокомпаниите се презастраховат и танкират от летището, от което излитат, обясниха от аеропорта.
След проведени разговори между ръководствата на "Холдинг БДЖ" ЕАД и "Лукойл България" ЕООД пък се стигна до споразумение да се възстановят регулярните доставки на гориво за нуждите на железницата.
Очаква се в най-кратък срок да се намери решение за изплащането на задълженията на БДЖ ЕАД в размер на 2,5 милиона лева към фирмата доставчик.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар