Пропускане към основното съдържание

Активни, заможни, суперзелени

Екологичната ангажираност е все по-малко въпрос на мода и все повече утвърден начин на живот. Това констатират авторите на маркетингово проучване за профила на най-зелените американски потребители.


5% от населението на САЩ са "суперзелени"
Проучването е дело на агенцията "Скарбъро" и проследява вкусовете, стила на живот, медийните и политически пристрастия на ясно оформяща се група хора, които авторите определят като "суперзелени". Резултатите сочат, че в тази категория попадат 5% от възрастното население на САЩ.

Признакът, който ги определя като такива, е че в ежедневието си редовно практикуват 10 или повече зелени дейности - например рециклиране, използване на батерии и торбички за многократна употреба, избор на местно произведени и екологични продукти дори на по-висока цена, енергоспестяващо осветление или избор на екологичен автомобил.

Резултатите от проучването показват, че като цяло суперзелените са хора с добри доходи. Те харчат щедро, купуват луксозни стоки и водят активен живот. Характерно за тях е, че целенасочено търсят информация чрез интернет за продукти и услуги, предлагани от местни компании в районите, където живеят. Проучването на "Скарбъро" дава и някои маркетингови съвети за бизнесите, които търсят да привлекат клиенти сред хората от тази група.

Високо образовани, финансово грамотни

Зелено мислещите потребители принадлежат преобладаващо към така нареченото поколение Х - хората родени след демографския бум последвал Втората световна война или приблизително между 1965 и 1980 г. Те са добре образовани и се отнасят сериозно и отговорно към личните си финанси.

Вероятността суперзелените да принадлежат към най-добре печелещите хора в страната е над средната. Домакинствата с доходи над 150 хил. долара годишно сред тях са със 76% повече от средната им честота за страната.

Повечето от тях притежават разнообразни лични инвестиции в пенсионни фондове, облигации, взаимни фондове, акции или опции върху акции. По правило суперзелените имат солидно университетско образование, като голяма част от тях са с високи академични степени.

Според анализаторите от "Скарбъро" солидният финансов и инвестиционен профил на тези потребители подсказва, че за компаниите от финансовия сектор е добра идея да заложат на зелените послания, така че да създадат връзка със хората от тази категория на лично ниво.

Потребители на луксозни стоки

Те се сред харчещите най-много във всички категории стоки, които "Скарбъро" следи – от продукти за ежедневна употреба до бижута и луксозни автомобили. Те инвестират също в едри покупки за дома като скъпи телевизори, фотоапарати и луксозни матраци. Маркетинговите изследователи обръщат внимание, че суперзелените продължават да инвестират в придобивки за жилищата си, въпреки сривовете на пазара на имоти. Това дава добри предпоставки за развиване на брандове в областта на стоките за дома.

Здравословен живот и обществено полезна дейност

Суперзелените водят активен, здравословен живот и отделят от времето си за доброволчески дейности и обществена активност. 50% от анкетираните от тази група са допринесли с доброволен труд към някаква кауза през последната година, което е с 90% над средното за страната.

В ежедневието си суперзелените са хора, които ходят на фитнес, хранят се здравословно, прекарват време на открито, занимават се с градинарство или планински туризъм. Мнозинството от тях шофират всеки ден, но въпреки това вероятността да карат колело при тях е над 3 пъти по-висока от тази при средния американец, а вероятността да споделят личния си автомобил с колеги или съседи е почти два пъти над средната. Така също се развличат с културни занимания като посещения на театри и музеи. 41% от тях са посещавали театър през последната година, което е над два пъти повече от средното за САЩ.

Зеленият начин на живот е тясно свързан с физическата активност и здравето. Затова маркетинговите изследователи от "Скарбъро" препоръчват на компаниите, които искат да ги привлекат суперзелените потребители, да заложат на съвместни промоции със спортни центрове, производители на био и здравословни храни, така че да се представят на клиентите от тази група в моменти, в които те се занимават с нещата, които са им най-приятни.

Политически ангажирани

Екоамериканците са политически активни. Те са три пъти по-склонни от средния гражданин на САЩ да подпомагат политически партии. Преобладаващата част от тях се определят като демократи, но все пак около една пета са или независими, или независими със симпатии към републиканците.

Жадни за информация и контакти в интернет

Представителите на тази група използват широка гама национални и локални медии, за да се информират. Сред най-предпочитаните от тях телевизионни канали са MSNBC, CNBC, Comedy Channel и СNN, а делът на суперзелените, които редовно следят кулинарни предавания, е над два пъти по-висок от средния за страната. Според маркетинговите изследователи особено добър начин за привличане на на тези потребители е предлагането на качествено информационно съдържание.

Суперзелените американци са подчертано активни в интернет пространството. Те редовно консумират онлайн съдържание от телевизиите, вестниците и радиоканалите. Често целенасочено търсят локална информация чрез интернет.

Половината от анкетираните в тази група използват "Фейсбук" и е тройно по-вероятно да поддържат профил в LinkedIn от средния американец. За търсене в интернет мнозинството от анкетираните суперзелени – 80%, си служат с Google, а на второ място е Yahoo, която се използва от 47% от запитаните. Тъй като малките местни бизнеси често са предпочитани от тези потребители, маркетинговите изследователи ги съветват да поддържат добри уебсайтове и да направят така, че те да се появяват в резултатите на интернет търсачките.

Зеленият западен бряг

Най-много екоамериканци обитават северозападната част на САЩ. Най-добри пазари за продукти, насочени към този тип потребители, са Сан Франциско, Сиатъл, Портланд и Сан Диего. На първо място е Сан Франциско, където 17% от населението попада в тази категория.

За разлика от Западния бряг в големи градове като Ню Йорк и Чикаго делът на екологично ангажираните жители е едва забележим над средните за страната 5%. Пазарните анализатори обаче съветват компаниите да не се фиксират върху общите проценти зелени потребители, които обитават определен град или регион, а да таргетират този тип клиенти на ниво квартал или местна общност.

Източник dnevnik.bg

Коментари

Популярни публикации от този блог

Коледни стихотворения за деца

Елхичке зелена, в гората родена, с дъх чуден на прясна смола и с тънички листи тъй нежни и чисти, на гости при нас си дошла. ............

Пожелания за имен ден

Честит имен ден! Ти знаеш,че малко мисля и много говоря. На днешния ден обаче мислих дълго-о и го измислих: Наздраве, да ти е живо и здраво името!

Имената на джуджетата на дядо Коледа

Счита се, че коледните помощници или повече известни като коледните джуджета на дядо Коледа , произхождат от скандинавските домашни гномчета, познати още от езическата епоха. Съществува поверие, че домашните гномчета пазят дома от злото и са услужливи към хората, които заслужават добро отношение, но към останалите те могат да бъдат изключително зли. В средата на ХIX век скандинавските писатели създават нов образ на познатите гноми - коледни елфи, които правят пакости, но имат добри сърца. Колкото по-популярен става празникът Коледа, толкова повече се пише за елфите и се описват като верни приятели на дядо Коледа.