"Българинът не е подготвен да шофира съвременните бързи автомобили по бързи пътища", обяви председателят на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов в интервю пред БТА.
Според него голям пропуск в момента е, че автошколите не дават обучение по автомагистрала.
"Ако това нещо не се промени през 2013 година ни чака бум на загиналите по магистралите", смята Иванов.
"Държавната комисия по безопасност на движението предвиждаше още през 2009 г. да имаме нов закон за движението по пътищата. Вече сме 2011 г. и такъв все още няма, а и никой не си мърда пръска това да се случи", допълни Иванов.
По думите му България изостава тотално от начина,по който се изпитва в Европа - в извънградски и магистрални условия.
През 2013 година според поетият от правителството ангажимент ще имаме още две завършени магистрали и една в процес на отваряне. Това означава, че ще имаме и няколко бързи пътища с по три или четири скоростни ленти за движение, които ще се доближават до възможността шофирането по тях да бъде като по автомагистралите, отчете Иванов и продължи:
"И ако ние тези хора не ги изкараме поне един или два пъти на такъв участък от пътя и те не усетят скоростта на движение с над 120 км/час, възможността за пътно-транспортно произшествие при такава скорост и начина, по който се изпреварва, в утрешния ден, когато тези бързи автомобили навлизат все повече в съвремието ни реакциите на шофьорите няма да са адекватни".
От името на цялата гилдия Иванов изрази категоричното си несъгласие с билбордовете по магистралите и пътищата на България и най-вече до тяхното съдържание, което разсейва шофьорите и е причина за много от жертвите.
"Така дилемата какво да гледа човек на пътя - "хубавата разголена гръд или дупката на пътя", остава неразрешена. А попадането в дупката прави нещата фатални", коментира Иванов.Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар