Около 40% от търговците имат намерение да разширят мрежата си до края на годината, показва проучване на Colliers сред български и международни търговски оператори, направено в средата на 2011 г.
Въпреки това твърдение нагласите на търговците не изглеждат особено оптимистични спрямо развитието на сегмента на търговските площи, защото половината от анкетираните имат по-скоро отрицателни прогнози за бъдещето на сектора. Причините са намалялото потребление и наемите на магазините.
София остава предпочитан град за нова локация, като предимство имат търговските центрове, показва проучването на Colliers. Според него хранителните вериги са били най-активни през първото полугодие на годината, като основният им фокус се измества към кварталните магазини. Ръст отчитат и веригите за козметика и дрогериите, докато най-засегнатият сектор е този на домашната електроника.
Продажбите на търговците са все още под сериозен натиск през второто тримесечие на годината, макар че се отбелязват подобрение спрямо предходното тримесечие, отчита анализът на Forton. По техни данни на годишна база спадът е значителен - с около 25-30%, като най-голямо е понижението при търговците на аксесоари, модни и спортни дрехи.
Двете консултантски компании отбелязват, че през тази година няма отворен нито един мол за разлика от предходната, когато бяха пуснати 12 нови търговски центъра. Според Forton на мода излизат нови концепции за търговските центрове - с повече развлечения и места за хранене.
Моловете във Велико Търново и Бургас са почти пълни с търговци поради липса на конкуренция, докато свръхпредлагането във Варна, Стара Загора и Русе е довело до около 50% свободни площи и бавни темпове на запълване, отбелязва Colliers. По техни данни средното ниво свободни площи в столичните молове остава относително ниско - около 4%. Наемните нива се запазват относително стабилни, като се отчита леко понижение.
Източник dnevnik.bg
Въпреки това твърдение нагласите на търговците не изглеждат особено оптимистични спрямо развитието на сегмента на търговските площи, защото половината от анкетираните имат по-скоро отрицателни прогнози за бъдещето на сектора. Причините са намалялото потребление и наемите на магазините.
София остава предпочитан град за нова локация, като предимство имат търговските центрове, показва проучването на Colliers. Според него хранителните вериги са били най-активни през първото полугодие на годината, като основният им фокус се измества към кварталните магазини. Ръст отчитат и веригите за козметика и дрогериите, докато най-засегнатият сектор е този на домашната електроника.
Продажбите на търговците са все още под сериозен натиск през второто тримесечие на годината, макар че се отбелязват подобрение спрямо предходното тримесечие, отчита анализът на Forton. По техни данни на годишна база спадът е значителен - с около 25-30%, като най-голямо е понижението при търговците на аксесоари, модни и спортни дрехи.
Двете консултантски компании отбелязват, че през тази година няма отворен нито един мол за разлика от предходната, когато бяха пуснати 12 нови търговски центъра. Според Forton на мода излизат нови концепции за търговските центрове - с повече развлечения и места за хранене.
Моловете във Велико Търново и Бургас са почти пълни с търговци поради липса на конкуренция, докато свръхпредлагането във Варна, Стара Загора и Русе е довело до около 50% свободни площи и бавни темпове на запълване, отбелязва Colliers. По техни данни средното ниво свободни площи в столичните молове остава относително ниско - около 4%. Наемните нива се запазват относително стабилни, като се отчита леко понижение.
"Варна тауърс" се продава най-малко за 50 млн. евро Бизнес центърът "Варна тауърс" се продава, като в момента се водят преговори с няколко инвестиционни фонда, съобщи пред "Дневник" Мартин Згурев, един от собствениците на комплекса, без да посочи имена и цена. Най-малко на 50 млн. евро оценяват обекта анализатори на пазара. Згурев посочи, че след влизането на Е.ОН като наемател интересът към покупка на комплекса е започнал да расте, но засега всичко е в процес на преговори. "Варна тауърс" отвори врати през ноември 2010 г. Той е с обща застроена площ от 72 хил. кв.м, от които 52 хил. кв.м са търговско-развлекателната част, а останалите са офис площи. По думите на Згурев заетостта на търговските площи е 87%, а незаетите офиси са под 10%. Търговските центрове движат инвестиционния пазар на имоти от началото на годината, след като бяха продадени Mall of Sofia за 100 млн. евро и "Ритейл парк Пловдив" за 20 млн. евро. И двата търговски центъра бяха купени от фонд на "Рокфелер груп". Междувременно гръцкият фонд Bluehouse се отказа от покупката на търговския парк в Стара Загора. |
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар