Окончателният полски доклад за самолетната катастрофа край Смоленск, при която през миналата година загина президентът на страната Лех Качински и част от политическия и военен елит на Полша, призна, че основната грешка е била на полския екипаж, но не оневини руската страната.
Докладът от 350 страници за обстоятелствата около катастрофата на полския самолет Ту-154, при която на 10 април 2010 г. загинаха 96 души, бе представен от министъра на вътрешните работи Ежи Милер.
Документът бе подготвян в продължение на 15 месеца от експерти
Докладът признава, че основната причина за катастрофата е грешка на пилот и че екипажът не е бил достатъчно добре подготвен за приземяваме на самолет в тежки метеорологични условия, не е преминал през необходимото обучение и част от оборудването на самолета не е работило надлежно, но посочва, че вина и имат също руските контрольори на въздушния трафик и лошото осветление на летището в Смоленск, което не е било готово да приема самолети.
Комисията от експерти установи, че пилотът на самолета е бил единствения член на екипажа, който е говорел руски и е трябвало едновременно да разговаря с наземния персонал на летището и да насочва самолета за кацане.
В окончателния доклад се твърди, че осветлението на летището е било "повредено и непълно", а представителят на руското ръководство за управление на въздушното движение е дал "невярна информация" на екипажа, когато той се е подготвял за приземяване край Смоленск.
Катастрофата силно обтегна полско-руските взаимоотношения.
В свой доклад за причините за катастрофата, оповестен през януари тази година, Русия хвърли цялата вина за катастрофата върху полския екипаж, силно разгневявайки Полша. Премиерът Доналд Туск го нарече "неприемлив", а някои от неговите заключения определи като "неоснователни".
Полската делегация пътуваше, за да участва на възпоменателна церемония за жертвите от клането в Катинската гора през 1940 г., когато близо 20 000 полски офицери са били разстреляни от съветските сили.
Източник dnevnik.bg
Докладът от 350 страници за обстоятелствата около катастрофата на полския самолет Ту-154, при която на 10 април 2010 г. загинаха 96 души, бе представен от министъра на вътрешните работи Ежи Милер.
Документът бе подготвян в продължение на 15 месеца от експерти
Докладът признава, че основната причина за катастрофата е грешка на пилот и че екипажът не е бил достатъчно добре подготвен за приземяваме на самолет в тежки метеорологични условия, не е преминал през необходимото обучение и част от оборудването на самолета не е работило надлежно, но посочва, че вина и имат също руските контрольори на въздушния трафик и лошото осветление на летището в Смоленск, което не е било готово да приема самолети.
Комисията от експерти установи, че пилотът на самолета е бил единствения член на екипажа, който е говорел руски и е трябвало едновременно да разговаря с наземния персонал на летището и да насочва самолета за кацане.
В окончателния доклад се твърди, че осветлението на летището е било "повредено и непълно", а представителят на руското ръководство за управление на въздушното движение е дал "невярна информация" на екипажа, когато той се е подготвял за приземяване край Смоленск.
Катастрофата силно обтегна полско-руските взаимоотношения.
В свой доклад за причините за катастрофата, оповестен през януари тази година, Русия хвърли цялата вина за катастрофата върху полския екипаж, силно разгневявайки Полша. Премиерът Доналд Туск го нарече "неприемлив", а някои от неговите заключения определи като "неоснователни".
Полската делегация пътуваше, за да участва на възпоменателна церемония за жертвите от клането в Катинската гора през 1940 г., когато близо 20 000 полски офицери са били разстреляни от съветските сили.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар