Пропускане към основното съдържание

Пехливанов ще сменя модела на градския транспорт в София

"Градският транспорт в столицата се е превърнал в хранилка за определени кръгове от хора и фирми, вместо да работи в интерес на гражданите". Това обяви кандидатът за кмет на София от "Атака" Николай Пехливанов на пресконференция, посветена на транспорта в града. 
"Общината плаща на превозвачите на база изминати километри, без да се отчитат никакви други показатели като броя на превозените пътници например. Така тези фирми имат гарантиран приход и нямат мотивация да повишават качеството на услугата, нито да увеличават броя на ползващите я", коментира Пехливанов.
"Така столичани се возят в опасни, некомфортни и бавни превозни средства, като същевременно плащат двойно за това", добави Пехливанов.
Той разкри още, че общината плаща 169 милиона лева годишно за градски транспорт, което представлява 21% от бюджета и е вторият най-голям разход след средствата, отделяни за чистота. С тези пари София поддържа 119 линии и 1441 км маршрутна мрежа.
Едва 57% от този разход обаче се покрива от приходите от прoдажба на карти и билети, а останалите 90 милиона се предоставят от общината. Това на практика е скок с над 100% спрямо 2005 година, когато общинската дотация за превозвачите на София е била 48 милиона лева.
Ръстът на общинската субсидия обаче не означава по-малко пари от джоба на гражданите – билетът за пътуване през тези 6 години е поскъпнал с над 40%, посочи още Пехливанов.
"Целта на фирмите е ясна – тя не е да превозват хората качествено и удобно, а да въртят километри, за което да получават повече и повече пари. Така вместо транспорт, имаме превоз, но хората не са чували с картофи", заяви Пехливанов.
"Липсва и система за контрол на гратисчиите - независимо дали пътниците са редовни или не, общината плаща с парите на данъкоплатците и така поддържа порочната система, по която функционира столичният транспорт в момента", допълни кандидатът за кмет.

За да се подобри транспортът в столицата, е необходим пазарен модел на работа, категоричен е Пехливанов. Като възможни решения той предложи въвеждане на нова методика за изчисляване на услугата и заплащане на превозен пътник, а не на километри.
Контролът може да се реализира само при наличие на електронна система, затова задължително по време на неговото управление ще бъде внедрена такава. 

Източник dnes.bg

Коментари

Популярни публикации от този блог

Коледни стихотворения за деца

Елхичке зелена, в гората родена, с дъх чуден на прясна смола и с тънички листи тъй нежни и чисти, на гости при нас си дошла. ............

Пожелания за имен ден

Честит имен ден! Ти знаеш,че малко мисля и много говоря. На днешния ден обаче мислих дълго-о и го измислих: Наздраве, да ти е живо и здраво името!

Имената на джуджетата на дядо Коледа

Счита се, че коледните помощници или повече известни като коледните джуджета на дядо Коледа , произхождат от скандинавските домашни гномчета, познати още от езическата епоха. Съществува поверие, че домашните гномчета пазят дома от злото и са услужливи към хората, които заслужават добро отношение, но към останалите те могат да бъдат изключително зли. В средата на ХIX век скандинавските писатели създават нов образ на познатите гноми - коледни елфи, които правят пакости, но имат добри сърца. Колкото по-популярен става празникът Коледа, толкова повече се пише за елфите и се описват като верни приятели на дядо Коледа.