Изпълнителният директор на Български държавни железници (БДЖ) Пенчо Попов е освободен и на негово място е назначен Йордан Недев. Това съобщиха за "Дневник" правителствени източници. От министерството на транспорта все още не могат да потвърдят информацията.
Попов стана директор на БДЖ през октомври 2009 г. На поста беше назначен от тогавашния министър на транспорта Александър Цветков, след като уволни Христо Монов заради злоупотреби.
Попов работеше в БДЖ и преди да оглави дружеството. Недев досега е работил извън системата на железниците, съобщиха същите източници. Пред "Дневник" новият изпълнителен директор на БДЖ каза, че е работил по два проекта с БДЖ. Коментира, че се е съгласил да поеме поста, тъй като видял, че на най-високо ниво има работещ екип. Според него компанията, която е в лошо финансово състояние, се нуждае от реформи, за да се стабилизира и само с наливане на пари това няма да стане. "Положението със задлъжнялостта е меко казано сложно", добави Недев. Според него в следващите "много години" холдингът може да се справи с финансовите си проблеми.
Досега Недев беше част от екипа на консултанската компания MMD Partners. Започнал е професионалния си опит в българския офис на германската консултантска компания Roland Berger, където е работил по приватизирането на български предприятия. Бил е финансов консултант на Българската фондова борса на дружеството investor.bg, а след това е негов изпълнителен директор. Има дипломи от London Business School, Великобритания и от стопанския факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".
В момента БДЖ е в лошо финансово състояние, като трудно плаща на доставчиците си. Дружеството е изправено пред опасността да спре половината си влакове, тъй като има стари задължения за доставка на гориво към "Лукойл". От Европейската комисия, Световната банка и правителството искат компанията да се реформира, за да работи по-ефективно. В момента българските железници са на последните места по производителност в ЕС. БДЖ се надява да получи заем от 460 млн. лв. от Световната банка, с който да плати стари кредити. Залог за отпускането на кредита е реформирането на системата. Заемът ще бъде изтеглен от държавата, ще се връща с пари от бюджета и ще бъде даден на БДЖ под формата на увеличение на капитала.
Източник dnevnik.bg
Попов стана директор на БДЖ през октомври 2009 г. На поста беше назначен от тогавашния министър на транспорта Александър Цветков, след като уволни Христо Монов заради злоупотреби.
Попов работеше в БДЖ и преди да оглави дружеството. Недев досега е работил извън системата на железниците, съобщиха същите източници. Пред "Дневник" новият изпълнителен директор на БДЖ каза, че е работил по два проекта с БДЖ. Коментира, че се е съгласил да поеме поста, тъй като видял, че на най-високо ниво има работещ екип. Според него компанията, която е в лошо финансово състояние, се нуждае от реформи, за да се стабилизира и само с наливане на пари това няма да стане. "Положението със задлъжнялостта е меко казано сложно", добави Недев. Според него в следващите "много години" холдингът може да се справи с финансовите си проблеми.
Досега Недев беше част от екипа на консултанската компания MMD Partners. Започнал е професионалния си опит в българския офис на германската консултантска компания Roland Berger, където е работил по приватизирането на български предприятия. Бил е финансов консултант на Българската фондова борса на дружеството investor.bg, а след това е негов изпълнителен директор. Има дипломи от London Business School, Великобритания и от стопанския факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски".
В момента БДЖ е в лошо финансово състояние, като трудно плаща на доставчиците си. Дружеството е изправено пред опасността да спре половината си влакове, тъй като има стари задължения за доставка на гориво към "Лукойл". От Европейската комисия, Световната банка и правителството искат компанията да се реформира, за да работи по-ефективно. В момента българските железници са на последните места по производителност в ЕС. БДЖ се надява да получи заем от 460 млн. лв. от Световната банка, с който да плати стари кредити. Залог за отпускането на кредита е реформирането на системата. Заемът ще бъде изтеглен от държавата, ще се връща с пари от бюджета и ще бъде даден на БДЖ под формата на увеличение на капитала.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар