След министъра на земеделието Мирослав Найденов, който вече цяла седмица "натиска" надолу цените на яйцата, и министъра на здравеопазването Стефан Констинтинов - също в битка за намаляване на цените на лекарствата, днес и пътната агенция обяви, че иска от фирмите да намалят цените за ремонт и зимно поддържане на пътищата.
Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров изпрати писмо до пътоподдържащите фирми с покана за намаляване на договорените единични цени за текущ ремонт и зимно поддържане на републиканските пътища, включени в действащите договори, съобщи пресцентърът на Лазаров.
В края на миналата седмица от публикуваните от пътната агенция договори с фирмите стана ясно, че за изкърпването на дупка до 4 см в Плевенско например изпълнителят получава 41,24 лв., а за същата услуга в София сумата е 19,80. Засаждането на фиданка в Плевен струва 361,99 лв., а в Благоевград - 9,15 лв.
В писмото си до бизнеса, цитирано от пресцентъра, Лазаров посочва, че очаква фирмите да направят предложенията си за намаляване на договорените единични цени за отделни видове дейности до 23 март 2012 г.
Основания за отправяне на настоящата покана са чл. 431, ал. 2, т.1, буква "в" от Закона за обществените поръчки, както и чл. 43, ал.1, т. 2 от сключените договори за поддържане на републиканската пътна мрежа, в който се посочва, че "страните могат да изменят договора по изключение при намаляване на предложените от изпълнителя единични цени за изпълнение на предмета на договора".
"На фона на тази икономическа обстановка извършваните разходи за развитието и поддържането (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на транспортната инфраструктура в страната са със значителен икономически обхват и не бива да бъдат подценявани и омаловажавани. Независимо от това обаче необходимостта от формирането на стратегия за развитие в посткризисните условия в областта на транспортната инфраструктура и след направен обстоен сравнителен анализ на единичните цени, въз основа на които се осъществява поддържането на републиканските пътища в страната от представляваните от Вас дружества, се обективира явната възможност за намаляване на тези цени", пише в цитираното писмо на Лазаров до бизнеса.
В интервю за в. "Стандарт" днес Лазаров обяснява, че липсата на конкуренция е причина за големите разлики в цените, които Агенция "Пътна инфраструктура" плаща за поддръжка на пътищата в различните области в страната.
При определени процедури се оказа, че местните фирми стояха на вратата с два комплекта документи - вероятно в единия е била високата цена на офертите, в другия - ниска. След като са видели, че са единствените кандидати, са подали офертата с високите цени, заявява в интервюто Лазар Лазаров.
По този повод той обяснява още: "Не съм юрист и затова се консултирам с експерти в областта. При регулярните ми месечни срещи с бранша дискутираме проблема. Те предложиха редица промени по отношение на тръжните процедури, но Агенцията за обществени поръчки не ги приема."
Източник dnevnik.bg
Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров изпрати писмо до пътоподдържащите фирми с покана за намаляване на договорените единични цени за текущ ремонт и зимно поддържане на републиканските пътища, включени в действащите договори, съобщи пресцентърът на Лазаров.
В края на миналата седмица от публикуваните от пътната агенция договори с фирмите стана ясно, че за изкърпването на дупка до 4 см в Плевенско например изпълнителят получава 41,24 лв., а за същата услуга в София сумата е 19,80. Засаждането на фиданка в Плевен струва 361,99 лв., а в Благоевград - 9,15 лв.
В писмото си до бизнеса, цитирано от пресцентъра, Лазаров посочва, че очаква фирмите да направят предложенията си за намаляване на договорените единични цени за отделни видове дейности до 23 март 2012 г.
Основания за отправяне на настоящата покана са чл. 431, ал. 2, т.1, буква "в" от Закона за обществените поръчки, както и чл. 43, ал.1, т. 2 от сключените договори за поддържане на републиканската пътна мрежа, в който се посочва, че "страните могат да изменят договора по изключение при намаляване на предложените от изпълнителя единични цени за изпълнение на предмета на договора".
"На фона на тази икономическа обстановка извършваните разходи за развитието и поддържането (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на транспортната инфраструктура в страната са със значителен икономически обхват и не бива да бъдат подценявани и омаловажавани. Независимо от това обаче необходимостта от формирането на стратегия за развитие в посткризисните условия в областта на транспортната инфраструктура и след направен обстоен сравнителен анализ на единичните цени, въз основа на които се осъществява поддържането на републиканските пътища в страната от представляваните от Вас дружества, се обективира явната възможност за намаляване на тези цени", пише в цитираното писмо на Лазаров до бизнеса.
В интервю за в. "Стандарт" днес Лазаров обяснява, че липсата на конкуренция е причина за големите разлики в цените, които Агенция "Пътна инфраструктура" плаща за поддръжка на пътищата в различните области в страната.
При определени процедури се оказа, че местните фирми стояха на вратата с два комплекта документи - вероятно в единия е била високата цена на офертите, в другия - ниска. След като са видели, че са единствените кандидати, са подали офертата с високите цени, заявява в интервюто Лазар Лазаров.
По този повод той обяснява още: "Не съм юрист и затова се консултирам с експерти в областта. При регулярните ми месечни срещи с бранша дискутираме проблема. Те предложиха редица промени по отношение на тръжните процедури, но Агенцията за обществени поръчки не ги приема."
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар