Дежурни екипи на територията на цялата страна ще следят изправността на стоките, коректността на техните цени и етикети в търговската мрежа по време на предстоящите празници.
Целта е не толкова налагането на глоби и повишаване на приходите на комисията, а повишаване на потребителската култура, съобщи Веселин Златев, председател на КЗП.
Промени в Закона за защита на потребителите предвиждат създаването на длъжността медиатор. Той ще посредничи между търговците и потребители при рекламации на стоки и така ще се решават спорове, без да се стига в съда, обясни Златев.
Емилия Елчинова, директор на "Контрола на пазара" в КЗП, посочи, че през 2011 жалбите в комисията многократно са се увеличили и от 2500 през 2005 г. са достигнали 21 000, като от тях 16 000 са били основателни.
На въпроса кои ще бъдат най-проверяваните стоки по Великден и откъде очакват най-сериозните оплаквания от КЗП уточниха, че традиционно това ще бъде техниката - персонални компютри,
телевизори, мобилни телефони и други, защото там са и най-драстичните нарушения и жалби.
Яйцата и козунаците, както и другите храни са в приоритета на Българската агенция по безопасност на храните.
Част от големите търговските вериги работят отлично и няма констатирани жалби и нарушения, коментира Златев, без да посочи имена.
Най-драстичните нарушения са в местата за настаняване и подслон (хижите) и съпътстващите ги заведения за обществено хранене. Тази зима са затворени 16 такива обекта. Основното нарушение е липса на категоризация и некоректно изготвени ценоразписи.
Към потребителите Златев отправи препоръка, преди да вземат каквото и да е търговско решение, да се запознаят с качествените и количествени характеристики на стоката чрез нейния етикет и
потърсят информация от консултантите в магазина.
При констатирани нарушени права потребителят първо трябва да опита да уреди въпроса с търговеца, ако обаче няма резултат, не трябва да се колебаем да се обърнем към КЗП, добави Веселин Златев.
Източник dnes.bg
Целта е не толкова налагането на глоби и повишаване на приходите на комисията, а повишаване на потребителската култура, съобщи Веселин Златев, председател на КЗП.
Промени в Закона за защита на потребителите предвиждат създаването на длъжността медиатор. Той ще посредничи между търговците и потребители при рекламации на стоки и така ще се решават спорове, без да се стига в съда, обясни Златев.
Емилия Елчинова, директор на "Контрола на пазара" в КЗП, посочи, че през 2011 жалбите в комисията многократно са се увеличили и от 2500 през 2005 г. са достигнали 21 000, като от тях 16 000 са били основателни.
На въпроса кои ще бъдат най-проверяваните стоки по Великден и откъде очакват най-сериозните оплаквания от КЗП уточниха, че традиционно това ще бъде техниката - персонални компютри,
телевизори, мобилни телефони и други, защото там са и най-драстичните нарушения и жалби.
Яйцата и козунаците, както и другите храни са в приоритета на Българската агенция по безопасност на храните.
Част от големите търговските вериги работят отлично и няма констатирани жалби и нарушения, коментира Златев, без да посочи имена.
Най-драстичните нарушения са в местата за настаняване и подслон (хижите) и съпътстващите ги заведения за обществено хранене. Тази зима са затворени 16 такива обекта. Основното нарушение е липса на категоризация и некоректно изготвени ценоразписи.
Към потребителите Златев отправи препоръка, преди да вземат каквото и да е търговско решение, да се запознаят с качествените и количествени характеристики на стоката чрез нейния етикет и
потърсят информация от консултантите в магазина.
При констатирани нарушени права потребителят първо трябва да опита да уреди въпроса с търговеца, ако обаче няма резултат, не трябва да се колебаем да се обърнем към КЗП, добави Веселин Златев.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар