Премиерът Бойко Борисов, румънският министър-председател Виктор Понта и европейският комисар за регионална политика Йоханес Хаан днес ще преминат по вече свързания Дунав мост 2. В българската делегация участват и трима министри - Ивайло Московски, Лиляна Павлова и Томислав Дончев.
Последният сегмент на моста бе поставен миналата седмица, с което цялата конструкция от българския до румънския бряг вече е свързана. В края на август бе изцяло завършена и прилежащата инфраструктура към него.
Днес официално приключва строежът на второто съоръжение, свързващо България с Румъния. Мостът между Видин и Калафат беше изграден за 5 години и 4 месеца.
В края на септември строителите пуснаха предсрочно в експлоатация за движение всичките осем пътни и железопътни надлези от прилежащата инфраструктура към Дунав мост. Четири от тях минават над жп линии, а останалите свързват различни пътни направления на околовръстното шосе на Видин.
Компанията, която ще управлява Дунав мост 2, ще бъде разположена в България - за това вече са се разбрали българският и румънският премиери. До две седмици се очаква и Румъния да сформира екип, който да преговаря с българската страна за създаване компанията оператор. Според представителите на министерството на транспорта функциите на двете страни в тази смесена компания са изяснени. В момента се уточнява и отразяването на ДДС в размера на таксата, която ще се събира, защото размерът на данъка е различен в България и в Румъния, уточниха експертите.
До месец-два Дунав мост 2 може да бъде пуснат за движение. Министърът на транспорта Ивайло Московски отбеляза, че се очаква трафикът по моста да се увеличава през следващите 25 години. За потока, който идва от Централна и Западна Европа, ще е по-удобно да преминава в по-голямата си част по Дунав мост 2, защото ще се спестят такси от преминаването през Румъния,
посочва той.
Първата копка на новия мост на Дунав бе направена преди пет години и половина. Дължината на целия мост е 3 598 м, а над реката е 1791 метра. Той има две пътни ленти за движение на автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея.
Бюджетът на целия проект от българска страна е 225 145 000 евро. Финансирането от държавния бюджет на Република България е в размер на 60 100 000 евро. Бюджетът на проекта от румънска страна е 48 млн. евро, включващ безвъзмездна помощ от програма ИСПА на ЕС и финансиране от държавния бюджет на Румъния.
Източник dnes.bg
Последният сегмент на моста бе поставен миналата седмица, с което цялата конструкция от българския до румънския бряг вече е свързана. В края на август бе изцяло завършена и прилежащата инфраструктура към него.
Днес официално приключва строежът на второто съоръжение, свързващо България с Румъния. Мостът между Видин и Калафат беше изграден за 5 години и 4 месеца.
В края на септември строителите пуснаха предсрочно в експлоатация за движение всичките осем пътни и железопътни надлези от прилежащата инфраструктура към Дунав мост. Четири от тях минават над жп линии, а останалите свързват различни пътни направления на околовръстното шосе на Видин.
Компанията, която ще управлява Дунав мост 2, ще бъде разположена в България - за това вече са се разбрали българският и румънският премиери. До две седмици се очаква и Румъния да сформира екип, който да преговаря с българската страна за създаване компанията оператор. Според представителите на министерството на транспорта функциите на двете страни в тази смесена компания са изяснени. В момента се уточнява и отразяването на ДДС в размера на таксата, която ще се събира, защото размерът на данъка е различен в България и в Румъния, уточниха експертите.
До месец-два Дунав мост 2 може да бъде пуснат за движение. Министърът на транспорта Ивайло Московски отбеляза, че се очаква трафикът по моста да се увеличава през следващите 25 години. За потока, който идва от Централна и Западна Европа, ще е по-удобно да преминава в по-голямата си част по Дунав мост 2, защото ще се спестят такси от преминаването през Румъния,
посочва той.
Първата копка на новия мост на Дунав бе направена преди пет години и половина. Дължината на целия мост е 3 598 м, а над реката е 1791 метра. Той има две пътни ленти за движение на автомобили в двете посоки, една жп линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея.
Бюджетът на целия проект от българска страна е 225 145 000 евро. Финансирането от държавния бюджет на Република България е в размер на 60 100 000 евро. Бюджетът на проекта от румънска страна е 48 млн. евро, включващ безвъзмездна помощ от програма ИСПА на ЕС и финансиране от държавния бюджет на Румъния.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар