Трябва да се промени архитектурата на класната стая на учениците от първи до четвърти клас, при която "те седят с гръб един към друг". Това предложи Юрий Анджекарски, председател на сдружението "Професионален форум за образованието“.
По думите му при тази подредба, при която "всички ученици са на чинове и са вторачили поглед в учителя, който изнася своя моноспектакъл", настъпват трайни увреждания в комуникативната им компетентност и култура.
Подреждането на учениците с "гръб един към друг" трябва да се промени, защото е "овехтяло с повече от триста години", и да се замени със зонирането на класната стая.
Подобно зониране при учениците до четвърти клас е европейска практика, която е характерна за Португалия и Чехия, обясни Анджекарски, цитиран от БТА.
Той представи основните функции или зони на класната стая. Едната зона е свързана със запазването на обучителната функция на класа. В тази зона може да се използват компютри и мултимедия и да се пише на бяла дъска.
Всички ученици могат да използват активни мишки, свързани с преносимия компютър на учителя.
Според него друга зона в класната стая може да бъде оформена около училищната библиотека. В тази зона учителят може да изпрати за кратко време някой от учениците, който пречи на останалите деца.
В библиотеката ученикът може да си избере книга, от която да чете за определено време, без да пречи на съучениците си.
В класната стая на малките ученици може да се обособи и инструментална зона, която да е своебразната работилница за класа. В нея децата могат да творят, рисуват, да работят с различни материали и инструменти, каза председателят на сдружението.Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар