БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.
Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.
Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.
По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.
По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.
”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.
Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.
Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.
От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.
Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
Източник dnes.bg
Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.
Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.
По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.
По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.
”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.
Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.
Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.
От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.
Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
Източник dnes.bg
Коментари
Публикуване на коментар