По повече от 18 000 проверки е работила Комисията за защита на потребителите(КЗП) през изминалата година, съобщи председателят на комисията Веселин Златев, цитиран от dariknews.bg.
Той посочва, че около 63% от сигналите, получени в комисията, са били основателни.
През следващата година усилията на ведомството ще се насочат към превенция на различните нарушения, обясни председателят на ведомството.
Сред най-честите оплаквания от потребители по празниците са подвеждащите промоции на различни стоки.
"Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. Често се наблюдава и друг факт – отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя", обяснява Веселин Златев.
Той посочва, че често има нередности при сайтовете за колективно пазаруване. "Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", обясни той.
Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглежда внимателно етиката на стоката. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, добави председателят на Комисията.
Хората, които пътуват чрез туроператори, Златев посъветва да проверяват за лиценза и застрахователната им полица. "Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".
От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите, уточни още Златев. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, които са водени с вносители и търговци, посочи председателят на комисията.
Източник dnevnik.bg
Той посочва, че около 63% от сигналите, получени в комисията, са били основателни.
През следващата година усилията на ведомството ще се насочат към превенция на различните нарушения, обясни председателят на ведомството.
Сред най-честите оплаквания от потребители по празниците са подвеждащите промоции на различни стоки.
"Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. Често се наблюдава и друг факт – отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя", обяснява Веселин Златев.
Той посочва, че често има нередности при сайтовете за колективно пазаруване. "Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", обясни той.
Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглежда внимателно етиката на стоката. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, добави председателят на Комисията.
Хората, които пътуват чрез туроператори, Златев посъветва да проверяват за лиценза и застрахователната им полица. "Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".
От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите, уточни още Златев. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, които са водени с вносители и търговци, посочи председателят на комисията.
Източник dnevnik.bg
Коментари
Публикуване на коментар